Skip to content

Opis specyfikacji technicznej – Starostwo Powiatowe w Opocznie

 

Typ urządzenia: komputer stacjonarny Dell OptiPlex 7020 SFF 7020 wraz z systemem operacyjnym
Zastosowanie: komputer do pracy w placówce oświatowej
Obudowa: małogabarytowa typu Small Form Factor z obsługą kart PCI Express wyłącznie o niskim profilu, umożliwiająca montaż wewnątrz obudowy 1 szt. dysku 3.5” oraz montaż napędu optycznego w dedykowanej zewnętrznej wnęce 5.25” typu Slim. Obudowa fabrycznie przystosowana do pracy w orientacji poziomej i pionowej. Otwory wentylacyjne usytuowane wyłącznie na przednim oraz tylnym panelu obudowy.
Obudowa jednostki centralnej otwierana bez konieczności użycia narzędzi (wyklucza się użycie standardowych wkrętów, śrub motylkowych). Moduł konstrukcji obudowy komputera pozwala na demontaż kart rozszerzeń bez konieczności użycia narzędzi (wyklucza się użycia wkrętów, śrub motylkowych).
Płyta główna: zaprojektowana i wyprodukowana na zlecenie producenta komputera, trwale oznaczona na etapie produkcji logo producenta oferowanej jednostki dedykowana dla danego urządzenia wyposażona w sloty i złącza:
2 złącza DIMM z obsługą do 64GB pamięci RAM DDR5,
1 złącze M.2 dedykowane dla dysku SSD,
1 złącze M.2 WLAN,
1 złącze PCIe x16 Gen 3.0,
1 złącze PCIe x1 Gen 3.0,
2 złącza SATA, w tym  1 złącze SATA 3.0.
Oświadczenie, iż przez cały okres trwania gwarancji komputera, w przypadku uszkodzenia płyty główne, zostanie ona wymieniona na ten sam model, z możliwością przypisania numeru seryjnego komputera w BIOS.
Procesor: osiągający w teście Passmark CPU Mark, w kategorii Average CPU Mark wynik powyżej  19 000 pkt. według wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Pamięć RAM: 16GB DDR5 4800 MT/s. Możliwość rozbudowy do  64GB,  dwa sloty pamięci
Pamięć masowa: dysk M.2 SSD 512GB PCIe NVMe
Wydajność grafiki: zintegrowana karta graficzna osiągająca w teście Passmark G3D Mark, w kategorii Average G3D Mark wynik powyżej 1850 pkt. według wyników opublikowanych na stronie https://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php
Komunikacja: 1x karta sieciowa 10/100/1000 zintegrowana z płytą główną, wspierająca obsługę WoL (funkcja włączana przez użytkownika), 1 x Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac
Wyposażenie multimedialne: karta dźwiękowa zintegrowana z płytą główną, zgodna z High Definition. Karta wyposażona w port słuchawek i mikrofonu (combo).
Porty: wlutowane w płytę główną i wyprowadzone bezpośrednio bez stosowania przejściówek, adapterów, rozgałęziaczy itp.:
Panel przedni:
1x Universal audio jack (słuchawki i mikrofon)
1x USB 3.2 Gen 1 typu A
1x USB 3.2 Gen 1 typu C
Panel tylny:
1x DisplayPort 1.4a
1x HDMI 1.4b
2x USB 3.2 Gen 1 typ A
2x USB 2.0
1x RJ45 10/100/1000
Bezpieczeństwo: Ukryty w laminacie płyty głównej układ sprzętowy służący do tworzenia i zarządzania wygenerowanymi przez komputer kluczami szyfrowania. Zabezpieczenie to posiada możliwość szyfrowania poufnych dokumentów przechowywanych na dysku twardym przy użyciu klucza sprzętowego. Próba usunięcia dedykowanego układu doprowadzi do uszkodzenia całej płyty głównej.
Obudowa umożliwia zastosowanie zabezpieczenia fizycznego w postaci linki metalowej (wbudowane w obudowę gniazdo blokady Kensington) oraz kłódki (oczko w obudowie do założenia kłódki).
BIOS: BIOS zgodny ze specyfikacją UEFI, wyprodukowany przez producenta komputera, zawierający logo producenta komputera lub nazwę producenta komputera lub nazwę modelu oferowanego komputera. Pełna obsługa BIOS za pomocą klawiatury i myszy oraz samej myszy. BIOS wyposażony w automatyczną detekcję zmiany konfiguracji, automatycznie nanoszący zmiany w konfiguracji w szczególności: procesor, wielkość pamięci, pojemność dysku. Możliwość, bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera, bez dodatkowego oprogramowania (w tym również systemu diagnostycznego) i podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych odczytania z BIOS informacji o: wersji BIOS, nr seryjnym komputera, ilości zainstalowanej pamięci RAM, prędkości zainstalowanych pamięci RAM, technologii wykonania pamięci, sposobie obsadzeniu slotów pamięci z rozbiciem na wielkości pamięci i banki, typie zainstalowanego procesora, ilości rdzeni zainstalowanego procesora, typowej prędkości zainstalowanego procesora, minimalnej i maksymalnej osiąganej prędkości zainstalowanego procesora, pojemności zainstalowanego lub zainstalowanych dysków twardych, wszystkich urządzeniach podpiętych do dostępnych na płycie głównej portów SATA, MAC adresie zintegrowanej karty sieciowej, zintegrowanym układzie graficznym, kontrolerze audio.
Do odczytu wskazanych informacji nie są stosowane rozwiązania oparte o pamięć masową (wewnętrzną lub zewnętrzną), zaimplementowane poza systemem BIOS narzędzia, np. system diagnostyczny, dodatkowe oprogramowanie.
Funkcja blokowania/odblokowania BOOT-owania stacji roboczej z zewnętrznych urządzeń, możliwość ustawienia hasła użytkownika umożliwiającego uruchomienie komputera (zabezpieczenie przed nieautoryzowanym uruchomieniem) przy jednoczesnym zdefiniowanym haśle administratora. Użytkownik po wpisaniu swojego hasła jest wstanie zidentyfikować ustawienia BIOS. Możliwość ustawienia haseł użytkownika i administratora składających się z cyfr, małych liter, dużych liter oraz znaków specjalnych. Możliwość włączenia/wyłączenia kontrolera SATA (w tym w szczególności pojedynczo), Możliwość ustawienia portów USB w trybie „no BOOT” (podczas startu komputer nie wykrywa urządzeń bootujących typu USB). Możliwość wyłączania portów USB pojedynczo.
Możliwość dokonywania backup’u BIOS wraz z ustawieniami na dysku wewnętrznym.
Możliwość nadania numeru inwentarzowego bezpośrednio w BIOS, bez konieczności wykorzystywania dodatkowego oprogramowania. Pole po nadaniu numeru inwentarzowego nie może być edytowalne w BIOS.
Oferowany BIOS posiada poza swoją wewnętrzną strukturą menu szybkiego boot’owania które umożliwia m.in.: uruchamianie systemu zainstalowanego na dysku twardym, uruchamianie systemu z urządzeń zewnętrznych, uruchamianie systemu z serwera za pośrednictwem zintegrowanej karty sieciowej, uruchomienie graficznego systemu diagnostycznego, wejście do BIOS, upgrade BIOS.
Oprogramowanie diagnostyczne: System diagnostyczny z graficznym interfejsem użytkownika, działający poza środowiskiem systemu operacyjnego, dostępny z poziomu szybkiego menu boot lub BIOS, umożliwiający przetestowanie podzespołów komputera.
System zapewnia pełną funkcjonalność, a także zachować interfejs graficzny również w przypadku braku dysku twardego, jego uszkodzenia oraz sformatowania, bez konieczności stosowania dodatkowych nośników pamięci masowej i zapewnienia dostępu do Internetu i sieci lokalnej.
Procedura POST traktowana jest jako oddzielna funkcjonalność.
Zintegrowany wizualny system diagnostyczny: Wbudowany wizualny system diagnostyczny usytuowany na przednim panelu obudowy, działający w oparciu sygnalizację LED wbudowaną np. w przycisk włącznika komputera.
System służący do sygnalizowania i diagnozowania problemów z komputerem i jego komponentami poprzez zmianę statusów wyświetlania diody (miganie w określonej sekwencji oraz zmiana barw wyświetlania).
System diagnostyczny sygnalizuje: uszkodzenie lub brak pamięci RAM, uszkodzenie płyty głównej, awarię BIOS’u, awarię procesora.
Zasilacz: o mocy 180W pracujący w sieci 230V 50/60Hz prądu zmiennego i efektywności 85% przy obciążeniu zasilacza na poziomie 50% oraz o efektywności 82% przy obciążeniu zasilacza na poziomie 100%. Zasilacz w oferowanym komputerze znajduje się na stronie https://www.clearesult.com/80plus/ lub jej podstronach.
Do oferty dołączony wydruk potwierdzający spełnienie wymogu 80plus. (strona “CLEAResult 80 PLUS®” opisuje program certyfikacji zasilaczy wewnętrznych dla komputerów i serwerów, który ocenia ich efektywność energetyczną. Certyfikaty te mają na celu promowanie zasilaczy o wyższej efektywności, co prowadzi do mniejszego zużycia energii i redukcji kosztów operacyjnych. Program oferuje sześć poziomów certyfikacji (Standard, Bronze, Silver, Gold, Platinum, Titanium).
Wirtualizacja: Sprzętowe wsparcie technologii wirtualizacji realizowane łącznie w procesorze, chipsecie płyty głównej oraz w BIOS systemu (możliwość włączenia/wyłączenia sprzętowego wsparcia wirtualizacji dla poszczególnych komponentów systemu).
Zgodność z systemami operacyjnymi i standardami: Oferowane modele komputerów poprawnie współpracują z zamawianymi systemami operacyjnymi (jako potwierdzenie poprawnej współpracy Wykonawca dołączy do oferty dokument w postaci wydruku potwierdzający certyfikację rodziny produktów bez względu na rodzaj obudowy, dodatkowo potwierdzony przez producenta oferowanego komputera).
System operacyjny: Zainstalowany system operacyjny, klasy PC spełnia wymagania według poniższego przypisu 1 (przypis pod tabelką) poprzez wbudowane mechanizmy, bez użycia dodatkowych aplikacji (licencja dożywotnia)., klucz licencyjny jest zapisany trwale w BIOS i umożliwiać reinstalację systemu operacyjnego na podstawie dołączonego nośnika bez potrzeby ręcznego wpisywania klucza licencyjnego.
Certyfikaty i standardy (Certyfikaty ISO mają potwierdzić, że producent komputerów wdrożył odpowiednie normy produkcyjne. TCO Certified Desktops 9 to standard zrównoważonego rozwoju dla komputerów stacjonarnych, który uwzględnia aspekty środowiskowe, społeczne i ergonomiczne. RoHS jest wymagane przez UE. Ilość db jest po to żeby nie przekraczać progu. W polskich przepisach dotyczących hałasu w środowisku pracy, poziom hałasu w biurze wynosi maksymalnie 55 dB(A) w czasie ośmiogodzinnego dnia pracy. W przypadku biur, gdzie wymagana jest większa koncentracja, np. w bibliotekach, poziom ten może być niższy, zwykle w granicach 40-50 dB(A). Przekroczenie tych norm może prowadzić do dyskomfortu, obniżenia wydajności pracy i potencjalnych problemów zdrowotnych.
Przepisy te są regulowane przez polskie normy i przepisy BHP):
Certyfikat ISO 9001 dla producenta komputera (załączyć dokument potwierdzający spełnianie wymogu)
Certyfikat ISO 14001 dla producenta komputera (załączyć dokument potwierdzający spełnianie wymogu)
Certyfikat ISO 50001 dla producenta komputera (załączyć dokument potwierdzający spełnianie wymogu)
Deklaracja zgodności CE (załączyć do oferty)
Certyfikat TCO Certified Desktops 9 dla oferowanego modelu komputera – do oferty załączyć certyfikat lub wydruk ze strony http://tcocertified.com/product-finder/
Potwierdzenie spełnienia kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych w postaci oświadczenia producenta jednostki (wg wytycznych Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., zawartych w dokumencie „Opracowanie propozycji kryteriów środowiskowych dla produktów zużywających energię możliwych do wykorzystania przy formułowaniu specyfikacji na potrzeby zamówień publicznych”, pkt. 3.4.2.1; dokument z grudnia 2006), w szczególności zgodności z normą ISO 1043-4 dla płyty głównej oraz elementów wykonanych z tworzyw sztucznych o masie powyżej 25 gram.
Ergonomia: Głośność jednostki centralnej mierzona zgodnie z normą ISO 7779 oraz wykazana zgodnie z normą ISO 9296 w pozycji obserwatora w trybie pracy dysku twardego (IDLE) wynosząca maksymalnie 25 dB (załączone oświadczenie).
Wymagania dodatkowe:
– klawiatura USB w układzie polski programisty
– mysz USB z dwoma klawiszami oraz rolką (scroll)
– napęd optyczny DVD +/-RW o prędkości 8x zamontowany w dedykowanej wnęce zewnętrznej 5.25” typu slim.
– każdy komputer jest oznaczony niepowtarzalnym numerem seryjnym umieszczonym na obudowie, oraz jest wpisany na stałe w BIOS.
Wsparcie techniczne producenta: Dedykowany portal techniczny producenta, umożliwiający Zamawiającemu zgłaszanie awarii oraz samodzielne zamawianie zamiennych komponentów. Możliwość sprawdzenia kompletnych danych o urządzeniu na jednej witrynie internetowej prowadzonej przez producenta (automatyczna identyfikacja komputera, konfiguracja fabryczna, konfiguracja bieżąca, Rodzaj gwarancji, data wygaśnięcia gwarancji, data produkcji komputera, aktualizacje, diagnostyka, dedykowane oprogramowanie, tworzenie dysku recovery systemu operacyjnego).
Warunki gwarancji: Firma serwisująca posiada ISO 9001:2008 na świadczenie usług serwisowych oraz posiada autoryzacje producenta urządzeń – dokumenty potwierdzające załączone do oferty.
Dołączone do oferty oświadczenia potwierdzające, że Serwis urządzeń będzie realizowany bezpośrednio przez Producenta i/lub we współpracy z Autoryzowanym Partnerem Serwisowym Producenta.
Wsparcie techniczne dla sprzętu będzie dostarczane zdalnie lub w miejscu instalacji urządzenia, w zależności od rodzaju zgłaszanej awarii.
W przypadku awarii zakwalifikowanej jako naprawa w miejscu instalacji urządzenia, część zamienna wymagana do naprawy i/lub technik serwisowy przybędzie na miejsce wskazane przez klienta na następny dzień roboczy od momentu skutecznego przyjęcia zgłoszenia przez Dział Wsparcia Technicznego.
Możliwość pobrania aktualnych wersji sterowników oraz firmware urządzenia za pośrednictwem strony internetowej producenta również dla urządzeń z nieaktywnym wsparciem technicznym.

Monitor do komputera:

Opis parametrów monitora typ 1 Philips 242S1AE/00:
– matryca: IPS z podświetleniem LED
– przekątna: 23,8″
– proporcje obrazu: 16:9
– rozmiar plamki (maksymalnie): 0,274 mm x 0,274 mm
– jasność: 250 cd/m2
– kontrast: 3000:1
– kąty widzenia (pion/poziom): 178/178 stopni
– czas reakcji matrycy (maksymalnie): 5ms
– rozdzielczość obsługiwana: 1920 x 1080 przy 60Hz
– gama koloru: 99% sRGB
– powłoka powierzchni ekranu: matowa, podświetlenie LED, redukcja migotania, filtr światła niebieskiego
– złącze: 1x HDMI 1.4, 1x DP 1.2, 1x VGA
– zużycie energii: czuwanie max. 0.3W
– zasilanie: 1.6 A/0.75 A; 100-240 V; zintegrowany zasilacz
– kolor obudowy monitora: czarny
– mocowanie VESA 100mm
– monitor posiada możliwość regulację wysokości, pochylenie ekranu w pionie
– wbudowane głośniki stereo
– gwarancja: 2 lata
– gwarancja producenta na zero martwych przez co najmniej 3 miesiące od daty zakupu
– certyfikaty: ENERGY STAR, EPEAT GOLD (Certyfikaty ENERGY STAR i EPEAT GOLD dotyczą standardów zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej dla urządzeń elektronicznych: ENERGY STAR: Oznacza, że produkt spełnia wyśrubowane normy efektywności energetycznej, co przekłada się na niższe zużycie energii i mniejsze koszty eksploatacji. Program ten jest uznawany na całym świecie. EPEAT GOLD: To najwyższy poziom certyfikacji w systemie EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool), który ocenia produkty na podstawie kryteriów takich jak wpływ na środowisko, efektywność energetyczna, trwałość, recykling oraz etyczna produkcja).
-w zestawie dołączony: 1x kabel HDMI, 1x kabel zasilający

Opis parametrów monitora typ 2 NEC MultiSync EA271Q:
– matryca: IPS z podświetleniem LED
– przekątna: 27″
– proporcje obrazu: 16:9
– rozmiar plamki: 0,233 mm x 0,233 mm
– jasność: 350 cd/m2
– kontrast: 1000:1
– kąty widzenia (pion/poziom): 178/178 stopni
– czas reakcji matrycy (maksymalnie): 16ms
– rozdzielczość obsługiwana: 2560 x 1440
– gama koloru: 100% sRGB
– powłoka powierzchni ekranu: matowa, podświetlenie W-LED
– złącze: 1x USB typ C (wyświetlanie, zasilanie 60W), 4x USB typ A (gen. 3.x, 2.0), 1x USB typ B (3.1), 1x HDMI 1.4, 1x DP 1.2, 1x DVI-D
– zużycie energii: Nie przekracza 160W, czuwanie nie przekracza 1W
– zasilanie: 1.6 A/0.75 A; 100-240 V; zintegrowany zasilacz
– kolor obudowy monitora: czarny
– mocowanie VESA 100mm
– monitor ma mieć możliwość regulacji wysokości, pochylenia ekranu w pionie i obrót ekranu w poziomie
– gwarancja producenta: 2 lata
– gwarancja producenta na zero martwych przez 3 miesiące od daty zakupu
– certyfikaty: RoHS (RoHS (Restriction of Hazardous Substances) to dyrektywa Unii Europejskiej, która ogranicza użycie określonych niebezpiecznych substancji w sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. RoHS ma na celu ochronę zdrowia ludzi i środowiska poprzez ograniczenie obecności substancji takich jak ołów, rtęć, kadm, sześciowartościowy chrom, polibromowane bifenyle (PBB) oraz polibromowane etery difenylowe (PBDE). Produkty zgodne z RoHS spełniają te wymagania, aby mogły być sprzedawane na rynku unijnym.)
– w zestawie dołączony: 1x kabel USB typu C, 1x kabel HDMI, 1x kabel zasilający
– oprogramowanie do kalibracji i kontroli jakości monitorów graficznych

Projektor sufitowy 1:
Opis parametrów projektora sufitowego typ 1 – LG ProBeam BF50NST:
– Typ matrycy: Laser
– Jasność /ANSI lumen/: 5000
– Współczynnik kontrastu: 2 000 000:1
– Rozdzielczość podstawowa: WUXGA (1920 x 1200)
– Rozdzielczość maksymalna: 1920 x 1200
– Format obrazu standardowy: 16:9
– Format obrazu skompresowany: 4:3
– Wielkość obrazu: 40 cali – 300 cali
– Wbudowane głośnik/i
– Złącza: Wejście HDMI x2, Wyjście liniowe audio x1, Złącze Ethernet x1
– w zestawie: pilot
– Gwarancja: 24 miesiące
Opis parametrów wieszaka sufitowego CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o. CZR Mount 360:
– Rodzaj: Uchwyt sufitowy
– Maksymalne obciążenie: 15 kg,
– Materiał wykonania: Metal oraz aluminium,
– Regulacja kąta w pionie: +/- 15 stopni,
– Regulacja lewo/prawo: +/- 360 stopni,
– System ukrywania kabli
– Wyposażenie: Zestaw do montażu
– Gwarancja: 24 miesiące
– Kolor: Czarny
Opis parametry elektrycznego ekranu projekcyjnego CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o. CZR Electric Screen 400×225:
– Typ ekranu: elektryczny, do montażu ściennego lub sufitowego
– Aluminiowa obudowa lakierowana na kolor biały
– Format: 16:9
– Wymiar powierzchni aktywnej: 400cm x 225cm/ 181″
– Wysuwanie powierzchni projekcyjnej: tylni
– Strona wyprowadzenia przewodu zasilania: prawa
– Sterowanie: Przełącznik naścienny w zestawie, odbiornik IRDA i pilot zdalnego sterowania
– Gwarancja: 24 miesiące

Opis parametrów projektora sufitowego 2 – ViewSonic LS610HDH:
Parametry projektora sufitowego typ 2:
– Technologia wyświetlania: DLP
– Rozdzielczość natywna: 1920 x 1080 (FHD)
– Format obrazu: 4:3, 16:9
– Jasność: 3500 lm
– Kontrast: 300 000:1
– Wielkość rzutowanego obrazu: 28″ – 300″
– Żywotność lampy: 30 000 h (tryb normalny)
– Złącza: Wejście audio – 1 szt., Wyjście audio – 1 szt., HDMI – 2 szt., AC in (wejście zasilania) – 1 szt.
– Wbudowane głośniki 10W
– Dołączone akcesoria: Pilot, Kabel zasilający
– Gwarancja: 24 miesiące
Parametry wieszaka sufitowego CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o. CZR Mount 360:
– Rodzaj: Uchwyt sufitowy
– Maksymalne obciążenie: 15 kg,
– Materiał wykonania: Metal oraz aluminium,
– Regulacja kąta w pionie: +/- 15 stopni,
– Regulacja lewo/prawo: +/- 360 stopni,
– System ukrywania kabli
– Wyposażenie: Zestaw do montażu
– Gwarancja: 24 miesiące
– Kolor: Czarny
Opis parametrów elektrycznego ekranu projekcyjnego CEZAR Cezary Machnio i Piotr Gębka Sp. z o.o. CZR Electric Screen 400×225:
– Typ ekranu: elektryczny, do montażu ściennego lub sufitowego
– Aluminiowa obudowa lakierowana na kolor biały
– Format: 16:9
– Wymiar powierzchni aktywnej: 400cm x 225cm/ 181″
– Wysuwanie powierzchni projekcyjnej: tylni
– Strona wyprowadzenia przewodu zasilania: prawa
– Sterowanie: Przełącznik naścienny w zestawie, odbiornik IRDA i pilot zdalnego sterowania
– Gwarancja: 24 miesiące

Drukarka Atramentowa:

Opis parametrów drukarki Canon Pixma iX6850:
– Technologia druku: atramentowa, kolorowa
– Obsługiwany typ nośnika: papier zwykły, papier fotograficzny
– Obsługiwane formaty nośników: A5, A4, A3, A3+, B5, B4, Legal, Letter
– Rozdzielczość druku: powyżej 4800 x 2400 dpi
– Interfejsy: USB, Wi-Fi, LAN (Ethernet)
– Dodatkowe cechy: wyświetlacz wbudowany, drukowanie bez marginesów
– Liczba wkładów drukujących: 4 (CMYK)

– Dołączone akcesoria: kabel USB, europejski przewód zasilający, komplet tuszy startowych dołączanych do urządzenia przez producenta (tzw. tusze demo) oraz komplet tuszy (wszystkie kolory, tusze oryginalne tego samego producenta co urządzenie)
– Gwarancja: 24 miesiące

Opis oprogramowania do grafiki Corel Draw Graphics Suite 2024 Education:
Oprogramowanie graficzne – zestaw zaawansowanych narzędzi do projektowania tworzenia rysunków dwuwymiarowych:
– Rodzaj programu: Edytor grafiki
– Wersja językowa: Wielojęzyczna
– Wersja produktu: Wersja cyfrowa
– Zastosowanie: na potrzeby pracy w placówce oświatowej (nauczyciel, wykładowca, uczeń)
– Liczba użytkowników: 1
– Liczba stanowisk: 1
– Okres licencji: Dożywotnia
– Nośnik: klucz produktu (nieużywany i nierejestrowany wcześniej)
– oprogramowanie kompatybilne z platformą systemową zaproponowanego komputera z poz. nr 1
Obsługiwane formaty plików:
– Importowanie plików w formacie HEIF
– High Efficiency Image File Format
– GIF, JPG, PNG, BMP, CPT, CPX, CMX, FILL i TXT
– PDF, DOCX, PSD, TIFF, WMF, EMF, AI, EPS i SVG
– DWG/DXF, DCS, CGM, JPEG 2000, TTF, DES, PPT, XLS, PUB i VSD
Kluczowe funkcje:
– Przekształcanie map bitowych
– Interakcyjne prowadnice
– Dopasowanie map bitowych
– balans kolorów, mikser kanałów, zmiana kolorów, zmniejszenie nasycenia, gamma, krzywa tonalna i więcej
– Rysowanie w perspektywie
– Style obiektów, style i harmonie kolorów
– Widok wielostronny
– elastyczna przestrzeń projektowania
– Opcje profesjonalnego drukowania: CMYK, druk pełnokolorowy, wyciągi barwne, PostScript, ustawienia drukarskie, duży podgląd wydruku
– Możliwość importowania / zmiany profili barwnych

 

Przypis 1: Opis “systemu operacyjnego” – Microsoft Windows 11 Professional PL:
1. Dostępne dwa rodzaje graficznego interfejsu użytkownika:
a. Klasyczny, umożliwiający obsługę przy pomocy klawiatury i myszy,
b. Dotykowy umożliwiający sterowanie dotykiem na urządzeniach typu tablet lub monitorach dotykowych
2. Interfejs użytkownika dostępny w wielu językach do wyboru – w tym polskim i angielskim
3. Możliwość tworzenia pulpitów wirtualnych, przenoszenia aplikacji pomiędzy pulpitami i przełączanie się pomiędzy pulpitami za pomocą skrótów klawiaturowych lub GUI.
4. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego;
5. Zlokalizowane w języku polskim, następujące elementy: menu, pomoc, komunikaty systemowe, menedżer plików.
6. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim
7. Wbudowany system pomocy w języku polskim.
8. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących).
9. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Zamawiającego.
10. Możliwość dostarczania poprawek do systemu operacyjnego w modelu peer-to-peer
11. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników.
12. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe.
13. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej.
14. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci.
15. Możliwość przywracania systemu operacyjnego do stanu początkowego z pozostawieniem plików użytkownika.
16. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu).
17. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor.
18. Wbudowana możliwość zdalnego dostępu do systemu i pracy zdalnej z wykorzystaniem pełnego interfejsu graficznego.
19. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego.
20. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych, zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6.

  1. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.).
    22. Możliwość zdefiniowania zarządzanych aplikacji w taki sposób aby automatycznie szyfrowały pliki na poziomie systemu plików. Blokowanie bezpośredniego kopiowania treści między aplikacjami zarządzanymi a niezarządzanymi.
    23. Wbudowany system uwierzytelnienia dwuskładnikowego oparty o certyfikat lub klucz prywatny oraz PIN lub uwierzytelnienie biometryczne.
    24. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami.
    25. Wbudowany system szyfrowania dysku twardego ze wsparciem modułu TPM
    26. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania dysku w usługach katalogowych.
    27. Wsparcie dla firmware UEFI i funkcji bezpiecznego rozruchu (Secure Boot)
    28. Wbudowany w system, wykorzystywany automatycznie przez wbudowane przeglądarki filtr reputacyjny URL.
    29. Mechanizmy logowania w oparciu o:
    a. Login i hasło,
    b. Karty inteligentne i certyfikaty (smartcard),
    c. Wirtualne karty inteligentne i certyfikaty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM),
    d. Certyfikat/Klucz i PIN
    e. Certyfikat/Klucz i uwierzytelnienie biometryczne
    30. Wsparcie dla uwierzytelniania na bazie Kerberos v. 5
    31. Wbudowany agent do zbierania danych na temat zagrożeń na stacji roboczej.
    32. Wsparcie .NET Framework 2.x, 3.x i 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach
    33. Wsparcie dla VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń
    34. Wsparcie dla PowerShell 5.x – możliwość uruchamiania interpretera poleceń

Przypis 2. Opis “Pakietu oprogramowania biurowego” – Microsoft Office LTSC Standard 2021 PL EDU:
Oprogramowanie biurowe w najnowszej dostępnej na rynku wersji. Licencja wieczysta. Dla oprogramowania jest publicznie znany cykl życia przedstawiony przez producenta systemu i dotyczący rozwoju wsparcia technicznego – w szczególności w zakresie bezpieczeństwa. Wymagane jest prawo do instalacji aktualizacji i poprawek do danej wersji oprogramowania, udostępnianych bezpłatnie przez producenta na jego stronie internetowej w okresie 5 lat. Zamawiający wymaga, aby wszystkie elementy oprogramowania biurowego oraz jego licencja pochodziły od tego samego producenta. Zawierające w pakiecie edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji, system obsługi relacyjnych baz danych, wchodzący w skład pakietu biurowego.
Pakiet biurowy spełnia następujące wymagania:
1. Wymagania odnośnie interfejsu użytkownika:
a. Pełna polska wersja językowa interfejsu użytkownika
b. Prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych
2. Oprogramowanie umożliwia tworzenie i edycję dokumentów elektronicznych w ustalonym formacie, który spełnia następujące warunki:
a. posiada kompletny i publicznie dostępny opis formatu,
b. umożliwia wykorzystanie schematów XML
3. Oprogramowanie umożliwia dostosowanie dokumentów i szablonów do potrzeb instytucji oraz udostępniać narzędzia umożliwiające dystrybucję odpowiednich szablonów do właściwych odbiorców.
4. W skład oprogramowania wchodzą narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy)
5. Do aplikacji dostępna jest pełna dokumentacja w języku polskim.
6. Pakiet zintegrowanych aplikacji biurowych zawiera:
a. Edytor tekstów
b. Arkusz kalkulacyjny
c. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji
d. System do obsługi relacyjnych baz danych
e. Narzędzie do zarządzania informacją prywatą (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami),
7. Edytor tekstów umożliwia:
a. Edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty”
b. Wstawianie oraz formatowanie tabel
c. Wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych
d. Wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne)
e. Automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków
f. Automatyczne tworzenie spisów treści
g. Formatowanie nagłówków i stopek stron
h. Sprawdzanie pisowni w języku polskim
i. Śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników
j. Nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności
k. Określenie układu strony (pionowa/pozioma)
l. Wydruk dokumentów
m. Wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną
n. Pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, 2021 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu
o. Zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji
p. Wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa.
8. Arkusz kalkulacyjny umożliwia:
a. Tworzenie raportów tabelarycznych
b. Tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych
c. Tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu.
d. Tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice)
e. Obsługę kostek OLAP oraz tworzenie i edycję kwerend bazodanowych i webowych. Narzędzia wspomagające analizę statystyczną i finansową, analizę wariantową i rozwiązywanie problemów optymalizacyjnych
f. Tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych
g. Wyszukiwanie i zamianę danych
h. Wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego
i. Nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie
j. Nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności
k. Formatowanie czasu, daty i wartości finansowych z polskim formatem
l. Zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku.
m. Zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, 2021, z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń.
n. Zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji
9. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji umożliwia:
a. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą:
b. Prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego
c. Drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek
d. Zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu.
e. Nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji
f. Opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera
g. Umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo
h. Umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego
i. Odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym
j. Możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów
k. Prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera
l. Pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, 2021.
10. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) umożliwia:
a. Pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego
b. Filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców
c. Tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną
d. Automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule
e. Tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy
f. Oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia
g. Zarządzanie kalendarzem
h. Udostępnianie kalendarza innym użytkownikom
i. Przeglądanie kalendarza innych użytkowników
j. Zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach
k. Zarządzanie listą zadań
l. Zlecanie zadań innym użytkownikom
m. Zarządzanie listą kontaktów
n. Udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom
o. Przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników
p. Możliwość przesyłania kontaktów innym użytkownikom

 

CEZAR Sp. z o.o. Systemy Komputerowe